روش ساخت انواع توری پرسی

توری پرسی که نام دیگر آن توری مشبک است، به علت داشتن چشمه های مستطیلی شکل و مربعی بسیار مشابه با توری های جوشی است. این دسته از توری ها به وسیله فرآیند دنده بافی و به کمک سیم های مفتول آهنی ایجاد می شوند. تفاوت اصلی این توری ها با توری های جوشی در این است که محل اتصال مفتول ها به جای جوش به شکل تار و پود به یکدیگر تنیده می شود.

توری های پرسی به علت نوع ساخت آن ها دوام و استحکام بسیار بالایی داشته و در کنار آن بسیار انعطاف پذیر هستند. این دسته از توری مش ها کاربرد های بسیار گسترده ای داشته که از جمله مهم ترین کاربرد های آن می توان به ساخت قفسه حیوانات، مرز کشی زمین های کشاورزی، حصار کشی فضا های نظامی، زمین های ورزشی و… اشاره نمود. برای تولید این توری ها از مفتول های گالوانیره و مفتول سیاه استفاده می شود.

انواع توری های پرسی

توری پرسی از نظر بافت به دو دسته حصیری و هلندی تقسیم می شود. این دو مدل تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و می توان آن ها را هم ارز یکدیگر در نظر گرفت. نوع دیگری از توری های پرسی وجود دارد که به آن ها توری های PVC گفته می شود. این دسته از توری ها در کشور ما کاربرد چندانی ندارند.

اگر بخواهیم توری مش پرسی را از نظر وزن طبقه بندی کنیم باید بگوییم که این دسته از توری ها به دو دسته سبک وزن و سنگین وزن تقسیم می شوند. معمولا این توری ها دارای سایز چشمه بین 2 تا 5 سانتی متر و همچنین قطر مفتول بین 2 تا 5 میلی متر هستند. البته بسیاری از شرکت های موجود همانند صنایع مفتولی تورگستر این قابلیت را دارند توری هایی با ویژگی های مدنظر مشتریان محترم تولید کنند.

از نظر فاصله چشمه توری نیز توری پرسی به سه دسته ریز، متوسط و بزرگ تقسیم می شود. نوع ریز آن برای مکان هایی که حصار کشی و امنیت مهم است، و نوع بزرگ آن نیز برای مناطقی که چشم انداز منطقه مورد توجه افراد است استفاده می شود.

توری پرسی چگونه ساخته می شود؟

یکی از موضوعاتی که در ارتباط با توری پرسی وجود دارد این است که این توری ها چگونه ساخته می شوند؟ همانطور که اشاره شد برای ساخت این توری ها از مفتول گالوانیزه و مفتول سیاه استفاده می شود. برای این کار ابتدا فولاد را تحت دمای بسیار بالا، در محدوده XMR. سپس آن را تحت فشار و دما قرار داده و مفتول های مواجی با ضخامت مشخص حاصل می شود.

مفتول های مواج حاصل شده به صورت طولی در درون دستگاه قرار گرفته و پس از آن یک رشته دیگر از مفتول را به صورت عرض به آن اضافه می کند. دستگاه به صورت اتوماتیک رشته مفتول های طولی و عرضی را بر اساس فاصله مشخصی در یکدیگر بافته و قفل می کند. شکل چشمه ها می تواند مربع و یا مستطیل باشد. این روش از ساخت که تقریبا مشابه ساخت توری حصاری است باعث می شود تا توری نهایی ظاهری زیبا و استحکام بالایی داشته باشد.

جمع بندی

توری های پرسی همانند توری حصاری استفاده بسیار بالایی در بین افراد و سازمان ها داشته و معمولا کاربرد های بسیار متنوعی دارند. این توری ها انواع مختلفی دارند که نوع توری ساخته شده بر اساس نیاز مشتریان و همچنین با توجه به قطر مفتول، سایز چشمه توری، وزن توری، نوع بافت و… تعیین می شود. برای ساخت این توری ها از دستگاه های اتوماتیک استفاده شده و بر خلاف توری های جوشی محل های اتصال مفتول های موج دار با تار و پود به یکدیگر گره خورده و متصل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *