بررسی استایل خلاف‏کاران خوش پوش

در دوران اوج‌گیری مد از قرن ۱۸ تا ۲۰ عوامل گوناگونی بر آن تاثیر‌ گذاشتند؛ از مهم‌ترین این عوامل، افراد تاثیر‎گذار در زمینه‌های مختلف مد بودند. اما در این مقاله ما به سراغ گروهی نرمال از افراد تاثیرگذار نرفتیم و با کمی سنت‌شکنی سراغ کسانی رفتیم که جز در مد، تقریبا در هر زمینه ی دیگری تاثیر منفی داشتند. در این مطلب استایل خلافکاران خوش‌پوش را بررسی کرده‌ایم. افرادی که با وجود خرابکاری‎‌های بسیار، قتل و جنایت و سرقت و یا حضور در مافیا، با استایل خود تبدیل به آیکون شدند.

آغاز یا پایان ترندی در مد با یک جنایت

در سال ۱۸۶۴، کارمند بانک توماس بریگز ، هنگام بازگشت از محل کار خود به خانه خود در هاکنی ، شرق لندن، مورد حمله قرار گرفت و از کالسکه راه ‎آهن خود به بیرون پرتاب ‎شد و به ‎قتل‎ رسید. وقتی کالسکه وی مورد بازرسی قرارگرفت، مشخص شد که جدا از لکه‎‌های خون، کلاه مردی روی صندلی خالی است. این کلاه بریگز نبود، تنها سرنخ هویت قاتل او بود.

ادعا می‌‎شد که این کلاه متعلق به خیاط آلمانی، فرانتس مولر است. این کلاه مستقیماً به او پیوند خورده ‎بود و به محکومیت وی در مورد قتل بریگز کمک کرد. علی‎رغم محکومیت مولر، وی تصور عموم را به خود جلب‎کرد و کلاه وی به یک ترند مد کوتاه تبدیل شد.

در سال ۱۸۴۹ یک زوج متاهل، فردریک و ماریا منینگ، به جرم قتل معشوق سابق ماریا، محکوم‎ شدند. ماریا زنی مغرور و اصالتاً اهل سوئیس بود. او در خدمت خانواده‌‎های بسیار متمول و قابل احترامی بود و معتقد بود که خودش به اندازه آن‌ها جزئی از جامعه است و بنابراین با‎دقت لباس‌‎های خود را انتخاب می‎‌کرد.

در روز اعدامش، ۱۳ نوامبر ۱۸۴۹، او با پوشیدن یک لباس ساتن سیاه به سمت داربست رفت. این پارچه در آن زمان بسیار محبوب بود اما زنان وقتی ماریا را در لباس آویزان دیدند، دیگر از پوشیدن ساتن سیاه دست کشیدند، به این ترتیب یک مد به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *