توکیو ۲۰۲۰ بدون توقف، پرونده طراحی لباس کاروان المپیک ایران

تغییر لباس  کاروان المپیک در لحظه‌ی آخر چیز جدیدی نیست, مرداد ماه سال۱۳۹۵، شانزده روز قبل از شروع بازی‌های ریو ۲۰۱۶، رئیس وقت کمیته ملی المپیک از لباس‌های کاروان تیم ایران رونمایی کرد، طراح‌هایی شوکه کننده که در مدت کوتاهی اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی را به طور گسترده در پی داشت.

این اعتراضات باعث حذف این لباس گردید، در همین گیر و دار بود که کامران بختیاری صاحب برند کمرون زیگزال نمونه‌ای از طرح‌های آماده خود را در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت و نظر کاربران را جلب کرد. همین باعث آغاز همکاری رئیس کمیته المپیک با این طراح و تغییر روند طراحی لباس کاروان شد. اما متاسفانه طرح‌های پوشیده شده در رژه المپیک با طرح اولیه تفاوت بسیار زیادی داشتند، چه از نظر رنگ، چه از نظر استفاده از خطوط  برای نمایش المان‌های ایرانی اسلامی.

فراخوان اسفند ۹۷ و امید طراحان به ارائه لباسی در شان کاروان المپیک ایران

فراخوان اسفند ماه ۹۷، این امید را در دل همه طراحان ایجاد کرد که این دوره المپیک متفاوتی حداقل در پوشش خواهد بود. در این فراخوان از کلیه طراحان مستقل و تولیدکنندگان دعوت شده بود که با توجه به شرایط اعلام شده طرح‌های خود را تا اردیبهشت ۹۸ به دبیرخانه کمیته ارسال نمایند. البته کمیته ملی المپیک طی هماهنگی با بنیاد ملی لباس که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تصمیم به انجام این کار گرفت.

نتایج اولیه داوری‌ طرح‌های ارائه شده

سرکار خانم مینو پدرام استاد دانشگاه و نایب رئیس انجمن طراحان لباس که به عنوان داور در این کار گروه حضور داشتند، در رابطه با مرحله اول داوری ابراز کردند که طرح‌های پیشنهادی خانم آنا ثانی بالاترین نمره از شرایط ذکر شده را دارا بوده است. البته یادآوری کردند که این طرح نیاز به تغییرات کوچکی داشت، اما در مورد طرح انتخاب شده نهایی که توسط مزون ایران زمین ارائه شده بود در این مرحله با رنگ مشکی حضور داشت که جزو طرح‌های انتخابی داوران نیز نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *