در مورد کاشت مژه در تهران و بهترین کلینیک کاشت مژه طبیعی

یک اتفاق طبیعی غیرعادی

دکتر گفت فقدان مادرزادی مژه بسیار نادر است، اما ممکن است در نتیجه آلوپسی آدناتا یا فقدان عمومی مو باشد، یا ممکن است با سندرم هایی مانند دیسپلازی اکتودرم یا آتروفی همی صورت همراه باشد. وی افزود: ریزش اکتسابی مژه شایع‌تر است و می‌تواند ناشی از ضربه، سوختگی، عفونت، جراحی، شرایط پزشکی، تریکوتیلومانیا، بدخیمی‌های پلک و واکنش به داروها یا اشعه باشد.

دکتر کاشت مژه خاطرنشان کرد: پیوند از یک پلک دیگر، پیوند واحدهای فولیکولی و نوارهایی از پوست مودار از پوست سر یا سایر مناطق دارای مو انجام شده است. او گفت که از خالکوبی پزشکی برای ایجاد توهم مژه نیز استفاده شده است.

اولین نگرانی در مورد کاشت مژه، موقعیت مژه ها است. جایی که آنها روی لبه پلک قرار می گیرند می تواند منجر به انحراف مژه شود. مژه ها می توانند مستقیماً به سمت قرنیه هدایت شوند. «بیماران اغلب از احساس جسم خارجی در چشم شکایت دارند. این جراحی به خودی خود جدید نیست، اما تغییرات در محل برداشت مو و محل کاشت آن تغییر کرده است.

علاوه بر این، بیماران باید به طور مداوم موهای کاشته شده را کوتاه کنند.

رشد این مژه ها متوقف نمی شود. دکتر گفت: آنها منحنی خوبی نسبت به آنها ندارند. “حتی با کوتاه کردن، آنها شبیه مژه های “عادی” نیستند.”

گزارش مورد تریشیازیس
دکتر مورد یک بیمار زن 35 ساله را تشریح کرد که سابقه کاشت مو به هر دو پلک بالایی را برای افزایش زیبایی مژه داشت. بیمار حدود 10 سال قبل تحت عمل جراحی پیوند قرار گرفته بود. از فولیکول های پوست سر او استفاده شد.

هنگامی که بیمار برای اولین بار مراجعه کرد، از ناراحتی در هر دو چشم ناشی از چیزی که او آن را “فرش مژه” نامید، شکایت کرد. پس از معاینه، دکتر متوجه شد که این زن دارای یک خط مژک مستقیم به طول 1 سانتی متر است که از قدامی تا خط مژه های معمولی او بیرون می آید و برخی از آنها به سمت عقب رشد می کنند و قرنیه را ساییده می کنند (شکل 1 را ببینید). متأسفانه پس از توصیه جراحی برای برداشتن مژه های پیوندی، این زن برای پیگیری از دست رفت.

دکتر گفت: “بیمارانی مانند اینها که مشکلات قابل توجهی از پیوند دارند، ممکن است نیاز به برداشتن برخی یا همه آنها داشته باشند.” ما روش های الکترولیز یا کرایوتراپی را برای خلاص شدن از شر بخش های جداگانه توصیه می کنیم.

با این حال، یک جنبه منفی بالقوه برای کرایوتراپی وجود دارد: از دست دادن مژه های سالم اصلی.

او گفت: “همه چیز به جهت و محل مژه های کاشته شده در رابطه با قرنیه بستگی دارد.” دکتر، که برداشتن کامل مژه های خط مژه را توصیه می کند، گفت: برخی از بیمارانی که به دلایل زیبایی تحت این روش قرار گرفته اند، ممکن است قبل از مراجعه به جراح اکولوپلاستی بدون نتایج مطلوب، اپیلاسیون را انجام دهند. او گفت: «تکنیک برداشتن با جراحی بر اساس روشی که برای قرار دادن مژک استفاده می‌شود متفاوت است – از بریدن ردیف مژک با نوار پوست تا تکنیک‌های تقسیم پلک.»

نامزدهای مناسب
کاندیدهای بزرگ کردن مژه شامل افرادی هستند که در حال حاضر جای زخم قابل توجهی دارند و/یا بیمارانی که بینایی چشم را به دلیل ضربه از دست داده اند.

جایگزین‌های پزشکی نیز وجود دارد – قطره‌های گلوکوم وجود دارند که رشد مژه‌ها را افزایش می‌دهند، بنابراین اگر بیمار دارای پتانسیل طبیعی مژه است، بسته به سلامت چشمی باقی‌مانده، ممکن است قطره‌های گلوکوم را توصیه کنیم تا ببینیم آیا از این طریق رشد طبیعی دارد یا خیر. دکتر گفت. او گفت که نتایج “بسیار بهتر” از مژه های مصنوعی است، اما استفاده طولانی مدت توصیه نمی شود.

دکتر گفت: بیمارانی که کاندیدای پزشکی برای این روش هستند ممکن است پلک مقابل سالمی داشته باشند که می توان از آن استفاده کرد که گزینه ارجح است. او گفت: «در برخی موارد، ما می‌توانیم از قسمت‌هایی از پلک پایین برای پیوند به پلک بالایی استفاده کنیم. در بیمارانی که علت آن سوختگی شیمیایی است، چشم از نظر زیبایی برای بسیاری از بیماران جذابیتی ندارد.

او گفت که جراحی بزرگ کردن مژه می تواند به این بیماران احساس طبیعی بودن بدهد.

مردم نادرست؟
دکتر گفت: توجهی که به بزرگ کردن مژه به عنوان یک روش زیبایی می شود، به بیمار آسیب می رساند. وی افزود، با این حال، جراحان چشم و جراحان عمومی چشم شاهد افزایش تقاضا برای این نوع جراحی خواهند بود.

دکتر گفت: «من فکر می‌کنم که چشم‌پزشکان عمومی همان چیزی را که جراحان چشم می‌بینند ببینند، و ما باید به بیماران در مورد خطرات مهم انجام این روش فقط برای اهداف زیبایی مشاوره دهیم.» «افزایش مژه های زیبایی بیمار را در معرض خطرات غیرضروری قرار می دهد. برای بیماران، آنها در مورد این موضوع در اخبار ملی می شنوند، عمل جراحی از تلویزیون پخش می شود و برای آنها سخت است که اطلاعات قابل اعتماد خوبی به دست آورند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت الو پزشک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *