سرویس ای تی وی

برخلاف سایر برنامه‌های پیام‌رسانی فوری (مانند یاهو و مایکروسافت لایو مسنجر و AOL)، «اسکایپ اصلی» در برقراری ارتباط  خرید اکانت ایپی تی وی از طریق فایروال‌ها با انتخاب تصادفی پورت‌هایی که استفاده می‌کرد بسیار ماهرتر بود. در نتیجه، شناسایی و مسدود کردن «اسکایپ اصلی» برای مدیران سیستم بسیار دشوارتر از ترافیک بین سایر برنامه‌های چت اینترنتی بود. «اسکایپ اصلی» همچنین از ارتباطات رمزگذاری شده بین همتایان استفاده می‌کرد که آن را بسیار ایمن کرد – و نظارت بر استراق سمع‌کنندگان تصادفی یا سازمان‌های مجری قانون نسبتاً سخت بود.
اسکایپ مدرن

خرید Skype توسط مایکروسافت همه اینها را تغییر داد. ابتدا، حدود سال 2012، این شرکت اسکایپ را بازسازی کرد تا با استفاده Ip tv    از شبکه ای از 10000 ابرگره کاملاً تحت کنترل خود کار کند، ظاهراً به دلایل امنیتی، اما نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کرد. بعداً، مایکروسافت از مدل همتا به همتای آنارشیک به یک مدل مشتری-سرور مبتنی بر ابر متمرکز تر تغییر کرد و این انتقال در حدود سال 2016 تکمیل شد. این امر باعث ترس بیشتر از تهاجم و نظارت سیستماتیک حریم خصوصی شد ، اگرچه توسعه دهندگان اسکایپ استدلال کردند که تغییر واقعاً برای بهبود عملکرد، به ویژه برای کاربران تلفن همراه انجام شده است.

بزرگترین نقطه مثبت VoIP هزینه تماس است که معمولاً یا رایگان است یا بسیار کمتر از برقراری تماس های سنتی از طریق PSTN. (این یک نقطه مثبت بزرگ برای مشتریان است، اما یک نقطه ضعف بزرگ برای شرکت های تلفن بزرگ است، که مجبور شده اند کسب و کار خود را برای مقابله با تهدید تلفن اینترنتی آماده کنند.) راه اندازی VoIP آسان و اغلب فوری است   خرید ای پی تی وی  ، و به طور کلی نیازمند است. بدون قرارداد بلندمدت (اگرچه برای ایجاد یک شماره تلفن یا نام کاربری که افراد بتوانند با شما تماس بگیرند، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید). شما معمولاً می توانید هر نوع داده ای را از طریق VoIP ارسال کنید، از متن و تصاویر دسکتاپ رایانه خود گرفته تا صدا و وب کمچت کردن مزیت بزرگ دیگر این است که VoIP شما را از یک مکان ثابت و فیزیکی آزاد می کند. برای مثال، اگر نام کاربری اسکایپ دارید، می توانید با آن وارد شوید و از هر کجای دنیا تماس دریافت کنید.

یک سرباز ارتش ایالات متحده از طریق یک لپ‌تاپ که از طریق بشقاب رادار به ماهواره متصل است،   ای پی تی وی  یک تماس VoIP برقرار می‌کند.

عکس: می‌توانید از هر جایی که می‌توانید به اینترنت وصل شوید، یک تماس VoIP برقرار کنید، چه شبکه تلفن یا دکل تلفن همراه در این نزدیکی وجود داشته باشد یا نه. به همین دلیل VoIP موفقیت بزرگی در ارتش داشته است. در اینجا، یک سرباز در حال برقراری تماس VoIP با لپ‌تاپ متصل به اینترنت از طریق دیش رادار و اتصال ماهواره‌ای است. عکس توسط تدی وید توسط ارتش ایالات متحده.

 


 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *