کارهایی که باید در مشهد انجام دهید

باید در مشهد انجام شود
اکثر زائرینی که به تور مشهد تابستان سفر می کنند، زائران مجتمع مذهبی امام رضا هستند. بنابراین، بیشتر برنامه‌های بازدید و مکان‌هایی که در هر برنامه سفر به شهر قرار می‌گیرند، در دسته جاذبه‌های مذهبی واقع در اطراف حرم قرار می‌گیرند. به طور معمول، چهار روز کوتاه ترین زمانی است که برای بازدید از مشهد و سه ویژگی اصلی گردشگری آن که قبلا ذکر شد، باید اختصاص دهید. با این وجود، برخی از گردشگران ترجیح می‌دهند که بازدید خود از شهر را تا 10 روز تمدید کنند تا بتوانند بر اساس اعتقادات و آیین‌های دینی خود رفتار کنند و فعالیت‌ها و وظایف دینی خود را به طور کامل انجام دهند.

 

با این حال، پیشنهادات و پیشنهادات ما برای سفر شما می‌تواند کاملاً منعطف باشد و بر اساس آنچه بیشتر می‌خواهید و تعداد روزهایی که می‌خواهید به بازدید خود از این منطقه اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که درهای حرم در تمام ساعات شبانه روز به روی بازدیدکنندگان باز است. بنابراین، این امکان برای شما وجود دارد که شب خود را برای زیارت حرم ترک کنید. در واقع توصیه می شود بعد از نیمه شب در حرم حاضر شوید تا از آرامش و فضای آرامش بخش معنوی آن برخوردار شوید. با این حال، پیشنهاد می کنیم اگر علاقه مند به انجام مراسم مذهبی خاص توسط مؤمنانی که به حرم می آیند، در میانه روز از مجتمع دیدن کنید.

 

کارهایی که باید در اولین روز سفر خود به مشهد انجام دهید
روز اول سفرتان به مشهد بهتر است به طور کامل به زیارت مجتمع مذهبی امام رضا (ع) اختصاص دهید. به موزه-باغ نادری سرای یا تفرجگاه بروید و حتماً از بازار سنتی رضا دیدن کنید که در آنجا می توانید اقلام ارزشمندی مانند کشمش، زعفران، آب نبات سنگی، نبات زنجبیلی و تسبیح تزئین شده با سنگ های قیمتی خریداری کنید. می توانید شب ها به حرم برگردید تا غرق آرامش و آرامش معنوی شبانه آن شوید. به خاطر داشته باشید که در آنجا می توانید مراسم جذاب نکر یا تیمبال نوازی را مشاهده کنید. این یک ساز موسیقی است که فقط در حرم – و نه هیچ جای دیگر در سراسر جهان – در لحظات خاص قبل از غروب و طلوع خورشید نواخته می شود.

کارهایی که باید در مشهد انجام دهید

کارهایی که باید در دومین روز سفر خود به مشهد انجام دهید
روز دوم بازدید شما بهتر است به بازدید از روستای توس اختصاص یابد. در میانه راه خود به آن منطقه می توانید از گنبد هاورونیه یا زندان حورون دیدن کنید و پس از آن بازدید به سفر خود به توس ادامه دهید. وقتی در توس هستید، از مجسمه بزرگداشت، موزه و آرامگاه فردوسی دیدن کنید. سپس به مشهد بازگردید و از جاذبه هایی چون آرامگاه پیره پالندوز، گنبد سبز و آرامگاه خواجه ربیع دیدن کنید. حتما به مسجد هفتادوطن سر بزنید و اگر هنوز حوصله زیارت حرم امام رضا را داشتید به گنبد طلا بروید. غذا دادن به کبوترهایی که در اطراف حرم یافت می شوند، مطمئناً کار جذابی است.

کارهایی که باید در تور مشهد تابستان 1401 انجام دهید

کارهایی که باید در روز سوم سفر به مشهد انجام دهید
روز سوم اما بهتر است به بازدید از نیشابور اختصاص یابد، به ویژه بازدید از مجموعه‌ای که خیام، عطار و تعدادی دیگر از چهره‌های برجسته فرهنگ و علم و ادب ایران در آن به خاک سپرده شده‌اند و همچنین سرگردان هستند. در اطراف مغازه‌های فیروزه‌فروشی موجود در آنجا می‌توانید لوازم گرانبهایی را که با فیروزه تزئین شده‌اند خریداری کنید. این سنگ‌های فیروزه از با ارزش‌ترین، قیمتی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین سنگ‌هایی هستند که در کل دنیا یافت می‌شوند و بنابراین انتخابی ایده‌آل برای سوغاتی یا ژتونی برای بازگرداندن از مشهد هستند.

کارهایی که باید در مشهد انجام دهید

کارهایی که باید در چهارمین روز سفر خود به مشهد انجام دهید
در نهایت روز آخر بازدیدتان بهتر است به پیک نیک در شهرستان شاندیز بروید. کباب شاندیز مطمئناً پرطرفدارترین غذایی است که در مشهد پیدا می کنید و دور از ذهن نیست که بگوییم هیچ سفری به این شهر بدون امتحان کامل تلقی نمی شود، مگر اینکه گیاهخوار باشید. هاچ پاچ مشهدی نیز یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی آن شهر است که اگر در منوی هر رستورانی نظر شما را جلب کرد، از سفارش آن شک نکنید. علاوه بر این، زعفران یکی از مهم‌ترین هدایا و سوغاتی‌هایی است که هر کسی در سفر به ایران می‌تواند به خانه برگرداند. محصولات چرمی، فرش و قالیچه، تابلوفرش و آب نبات سنگی زعفرانی نیز از سوغاتی های مورد علاقه این منطقه هستند و بنابراین برای کسانی که می خواهند پس از سفر به شهر چیزی به خانه ببرند، انتخاب بسیار مناسبی است.

کارهایی که باید در مشهد انجام دهید

مکان های دیدنی شبانه در مشهد
حرم و مقبره امام رضا با مجموعه های ساخته شده در اطراف آن محل استراحت بسیاری از زائران در شب است. آرامگاه فردوسی، شاعر حماسه سرای پارسی، در شب نیز بسیار پر رفت و آمد و بسیار زیبا است و در میدان چهارباق (یا چهار باغ) که اطراف آن را احاطه کرده است، مانند الماس می درخشد. مال معروف به الماس شرق در مشهد نیز برای کسانی که می‌خواهند شب‌ها را بگردند و در آن زمان به خرید بروند، انتخاب مناسبی است. پارک تفریحی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *