کانال سازی تهویه هوا چیست؟

کانال سازی یکی از اصلی ترین صنایع موجود است که در چند سال اخیر به دلیل افزایش میزان ساخت ساز مسکن و انواع ساختمان‌ها، بیشتر مورد توجه قرار گرفته و توانسته نیاز افراد را به کانال سازی و انواع کانال های تهویه هوا برطرف کند. از آنجایی که بسیاری از افراد اطلاعات چندانی از انواع کانال‌های تهویه ندارند، در ادامه قصد داریم اطلاعات کاملی را در این باره با شما به اشتراک گذاشته و برخی از بهترین شرکت های ساخت، طراحی و فروش انواع کانال را به شما معرفی کنیم.

کانال تهویه هوا چیست؟

یکی از اصلی‌ترین انواع کانال‌های موجود در بازار کانال‌های تهویه هوا، کولر یا همون انتقال دهنده هوا هستند. این کانال‌های هوا مسئولیتانتقال جریان هوا را به بخش‌های مختلف و مورد نظر فرد را دارند. به طور کلی کاملسازی در این ساختمان‌ها به صورت یکپارچه انجام نمی‌شود چرا که ساختمان‌ها اغلب دارای گوشه‌ها و زوایای متعددی بوده که این نصب کانال را با مشکل مواجه می‌کند.

در حوزه کانال سازی و کانال کشی از اتصالات و لوازم متعددی استفاده می‌شود که  به طور کلی لوازم دارای اتصالاتی همچون زانویی، خم، سه راهی و غیره هستند. همچین لوازم دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند همچون رابط‌هایی که در مسیرهای کولرهای اصلی متصل شده و و به نصب بهتر و باقیماندن کانال در جایگاه خود کمک خواهند کرد.

انواع کانال کولر تهویه هوا

کانال‌های کولر بر اساس جنس، نحوه ساخت و ورق چند دسته کلی تقسیم می‌شوند، که برخی از کانال‌ها در صنایع مختلف و برخی برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای انواع مختلفی هستند و اغلب بر اساس جنس به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

شما می‌توانید انواع کانال کولر تهویه هوا را به صورت مستقیم از وب سایت تارا تهویه خریداری نمایید.

کانال گالوانیزه کولر و هوا

یکی از کانال‌های کولری که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزو پرکارودترین نوع کانال‌ها است کانال‌های گالوانیزه هوا و کولر هستند که ورق‌ها از ضخامت متعددی برخوردار بوده و هر کانال با توجه به نیاز فرد، با ورق گالوانیزه با ضخامت متعدد ساخته خواهد شد. این ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی و رطوبت دارند و روی آنها روکش فلزی نیز قرار می‌گیرد. وجود این روکش‌های فلزی مقاومت کانال و افزایش داده و موجب می‌شود مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت، گرما و سرما داشته باشد.

کانال پارچه ای هوا

یکی دیگر از انواع کانال‌های کولر، کانال‌های پارچه‌ای هستند که در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون تولید می‌شوند و با توجه به نیاز هر فرد در ابعاد متنوع طراحی و ساخته خواهند شد. در اغلب معلقات پارچه‌ای که روی این کانال‌های کولر قرار می‌گیرند برزنتی بوده و به همین خاطر مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهنده تا دچار رطوبت و پوسیدگی نشده و در نهایت بتوانند نیاز فرد را برطرف کنند.

از اونجایی که پارچه‌های مورد استفاده در این کانال‌ها بسیار مقاوم هستند در برابر رطوبت و پوسیدگی جان سخت بوده و از این روی هم به صورت دایره‌ای، بیضی، نیم دایره و هم به صورت چهارگوش تولید خواهند شد. این کانال‌ها به دلیل آنکه سرعت نصب بالایی دارند و نصب آنها تا ۸۰ درصد بیشتر از کانال‌های دیگر است از قیمت مناسب‌تری برخوردار بوده و طرفداران بیشتری نیز دارند.

کانال pvc هوا

کانال‌های پی‌وی‌سی نیز از انواع کانال‌های کولر هستند که طراحی و ساخت آنها به گونه‌ای خاص انجام می‌شود تا بتوانند در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهند. کانال‌های پی‌وی‌سی یا همون پلیمری از آنجایی که مقاومت بسیار خوبی دارند و در برابر ضربه مقاوم هستند اغلب در محیط‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند که احتمال وارد شدن ضربه وجود دارد.

در اغلب مواقع برای روکش این کانال‌ها از روکش‌های پلی یورتان استفاده می‌شود و بدنه اصلی از ورق گالوانیزه خواهد بود تا ظاهر و مقاومت بسیار خوبی داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت پویان گسترش، اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

کانال چهارگوش

کانال‌های کولر بر اساس شکل ظاهری خود به چند دسته تقسیم می‌شود که برخی از آنها کانال کولر چهارگوش و گرد هستند. این کانال‌ها از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار بوده و از آنجایی که ظاهره ساده دارند در هر مکانی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. منظور از چهارگوش بودن این کانال‌ها مربع یا مستطیل شکل بودن آنها است. به طور کلی این کانال‌ها نسبت به دیگر انواع کانال انعطاف پذیرتر بوده و در محیط‌هایی که عرض کمی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای استفاده از این کانال‌ها نخست اندازه‌برداری انجام شده و بعد از تعیین ورقه مناسب کانال با توجه به اندازه‌های به دست آمده طراحی و ساخت کانال کولر شروع خواهد شد. این کانال‌های چهارگوش سطح صدای تولید شده را کاسته و در مقایسه با کانال‌های اسپیرال یا گالوانیز صدای بسیار کمتری از خود بروز می‌دهند. البته فکر این نکته نیز الزامی است که این کانال‌ها وزن بیشتری داشتند و قیمتشان نیز کمی بالاتر است.

کانال کولر گرد یا اسپیرال

یکی دیگر از بهترین کانال‌های کولر موجود در بازار کانال‌های اسپیلا یا گرد هستند که برخلاف دیگر کانال‌های موجود در بازار که به شکل چهارگوش هستند سطحی مقطعی و دایره ای شکل دارند و به همین دلیل می‌توان گفت بهتریه بسیار زیادی نسبت به کانال‌های موجود در بازار دارند. این کانال علاوه بر داشتن مزایای عالی همچون گرد بودن، از معایبی نیز برخوردارند که نسبت به مزایای آنها کمتر دیده می‌شود.

به طور کلی کانال‌های اسپیرال نسبت به دیگر کانال‌ها همچون کانال‌های چهارگوش انعطاف پذیرتر بوده و اغلب در محیط‌هایی که عرض زیادی دارند یا فضای آنها بزرگ است مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین انتخاب بسیار مناسبی برای سوله‌های صنعتی و کسب و کارهای کارخانه‌ای و کارگاهی هستند. اگر می‌خواهید کانال‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده و سپس خرید کنید می‌توانید انواع کانال‌ها را وب سایت شهر کانال مشاهده نمایید و برای اطلاع از قیمت آنها نیز با مشاوران ما در ارتباط باشید.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل در رابطه با کانال سازی تهویه مطبوع صحبت کرده و انواع کانال‌های تهویه هوا را به شما معرفی کنیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *